Procedure huisoppas
Als allereerste, met meer dan zevenendertig jaar ervaring dus langst bestaande organisatie voor huisoppas en dierenverzorging staan we borg voor een optimale oppasregeling. Beoordelingen door onze, voor het merendeel vaste relaties, vormen het overtuigende bewijs van de kwaliteit van onze diensten (zie dankbrieven).
Aan een eerste opdracht gaat altijd een oriƫnterend bezoek vooraf. Hierbij bespreken wij uw wensen en verwachtingen, en hebben wij uw dieren en het huis gezien. Op basis van uw specifieke situatie selecteren wij vervolgens een passend echtpaar. De homesitters worden persoonlijk aan u voorgesteld.
Homesitters volgen de instructies van de opdrachtgever en zijn daarnaast gehouden aan de algemene regels van Home Care Huisoppas, zoals: Zonder toestemming geen visite ontvangen, altijd 's-avonds en 's-nachts aanwezig zijn en overdag, bijvoorbeeld in verband met de dieren, niet langer dan de overeengekomen tijd afwezig zijn (zie standaardregelement huisoppas).
Home Care Huisoppas levert continue support voor de homesitter (teamwork) en is daarvoor dag en nacht bereikbaar voor hulp of advies. Home Care Huisoppas bemiddelt in de ruimste zin van het woord en houdt voortdurend toezicht op de uitvoering van uw opdracht. Na elke opdracht vindt er een evaluatie plaats.
Privacyverklaring
Nieuwe privacy-voorwaarden.
In het kader van de AVG, de nieuwe Europese privacywet die 25 mei 2018 ingaat, heeft Home Care een nieuwe privacyverklaring opgesteld.
Home Care garandeert:
- dat de gegevens op een correcte manier verwerkt worden.
- dat persoonsgegevens door ons niet aan derden worden doorgegeven of verkocht.
- dat Home Care uitsluitend de eindverwerker van de gegevens is.
Persoonsgegevens die Home Care -noodzakelijk om een opdracht goed te kunnen uitvoeren- verwerkt, zijn:
Naam en woonadres, telefoonnummer(s), emailadres, rekeningnummer en de specifieke gegevens betreffende het huis en de huisdieren, welke wij nodig hebben om een opdracht op de juiste wijze te kunnen uitvoeren.
Door Home Care gehanteerde documenten zijn:
- aanmeldformulier (homesitter), formulier persoonlijke kennismaking (homesitter) intentieverklaring (homesitter)
- aanvraag/reserveringsformulier (opdrachtgever), standaardregelement
(homesitter en opdrachtgever), bemiddelingsopdracht (opdrachtgever), nota (opdrachtgever)
Veiligheidsmaatregel:
Persoonsgegevens van cliƫnten en homesitters, dus naam, adres, woonplaats en andere hierboven genoemde gegevens worden uitsluitend in een beveiligd, gesloten intern systeem opgeslagen en daar niet langer bewaard dan noodzakelijk. Dit systeem heeft geen verbinding met internet en kan dus niet gehackt worden.
Opgeslagen correspondentie via email (Home Care werkt met Outlook) wordt niet langer bewaard dan relevant voor de doelstelling om de opdracht goed te kunnen uitvoeren.
Home Care gaat uiterst zorgvuldig om met de privacy van alle relaties.
Gegevens kunnen ten alle tijden worden opgevraagd of ingezien. Op verzoek worden gegevens aangepast of verwijderd.
Door na 25 mei 2018 gebruik te maken van onze diensten gaat u automatisch akkoord met de vernieuwde privacyverklaring.